Algemene verkoopsvoorwaarden INNOVATIS SHOP B2C

Ondernemingsgegevens

INNOVATIS bv

Hollandstraat 77

2220 Heist-op-den-Berg

info@innovatis.be
+32 474 670 479

BTW BE 0711.827.768

RPR Antwerpen, afdeling Mechelen

Innovatis-shop:

e-mail: shop@innovatis.be/klantenservice@innovatis.be

tel nr.: +32 465 000 886

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van INNOVATIS (www.innovatis-shop.be), een BV met maatschappelijke zetel te Hollandstraat 77 – 2220 Heist-op-den-Berg, BTW BE 0711.827.768, RPR ANTWERPEN, afdeling Mechelen, (hierna ‘INNOVATIS’) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van INNOVATIS moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door INNOVATIS aanvaard zijn.

Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.

Indien de prijs niet onmiddellijk kan berekend worden, zoals bv en niet limitatief bij maatwerk,speciale bestellingen, producten op maat van de klant afgesneden, dan zal er steeds eerst een offerte/prijs worden opgemaakt die door de klant goedgekeurd dient te worden.

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs. Tevens kunnen verpakking van artikelen licht afwijken door bv nieuwe verpakking van fabrikant uit.

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden INNOVATIS niet. INNOVATIS is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. INNOVATIS is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Technisch advies, al dan niet online, verschaft door INNOVATIS is enkel ter informatie en is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud ervan. 

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door INNOVATIS. INNOVATIS kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Artikel 4: Online aankopen

Bestelprocedure:

  1. De klant plaatst de gewenste producten in het winkelmandje.
  2. De klant ziet in het winkelmandje een overzicht van de bestelling met het totaalbedrag inclusief de verzendingskosten. De bestelling kan gewijzigd worden en/of er kan eventueel een kortingsbon toegepast worden indien beschikbaar.
  3. De klant klikt dan op doorgaan naar afrekenen.
  4. De klant vult al de vereiste gegevens in, ziet een overzicht van de bestelling en kan de betaalwijze kiezen. De klant keurt onze algemene voorwaarden goed. Zonder goedkeuring hiervan kan de bestelling niet geplaatst worden.
  5. De Klant komt in de beveiligde betalingsomgeving met de vraag of hij het bedrag wil betalen.
  6. De bestelling is geplaatst
  7. De klant ontvangt een mail met een bestelbevestiging

De Klant heeft de keuze tussen verschillende betaalwijzen.

Er worden geen kosten aangerekend voor onderstaande betalingswijzen.

  • Bancontact
  • Visa
  • Mastercard
  • KBC betaalknop
  • Belfius betaalknop
  • ING Home’Pay
  • iDEAL

Wij bieden de Klant ook de mogelijkheid om achteraf te betalen via Klarna. Hiervoor rekent INNOVATIS wel een kost aan van 1,2% berekend over het totaalbedrag.

INNOVATIS is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Na bestelling ontvangt De Klant een bestelbevestiging via mail. Wij gaan dan meteen aan de slag om de bestelling met zorg uit te voeren. Als de bestelling klaar is krijgt de Klant een verzendbevestiging met een Track & Trace code.

Artikelen besteld via onze webwinkel worden enkel geleverd in België en Nederland.

Indien de Klant toch wenst te bestellen vanuit een ander land, dan moet de Klant zelf zorgen voor een geschikte vervoerder en hiervan alle kosten dragen. De klant is in dit geval verantwoordelijk voor de gehele levering vanaf het moment dat de levering wordt overgedragen aan de vervoerder. Verzending is in dit geval dus nooit gratis, ongeacht het bedrag van de bestelling. De klant dient hiervoor steeds op voorhand contact op te nemen met onze klantenservice om correcte schriftelijke afspraken te maken.

INNOVATIS verzendt doorgaans met Bpost, PostNL of DPD en kiest hieruit zelf de meest geschikte bezorger voor uw pakket. Indien door de aard van de bestelling het niet mogelijk zou zijn om via voorgaande vervoerders te verzenden, zal INNOVATIS een andere geschikte vervoerder kiezen. Indien de klant dit wenst kan de bestelling ook afgehaald worden te Heist-op-den-Berg. Hiervoor maken wij graag een afspraak via mail.

Wij rekenen een deelname in de verzendingskosten van €4,50 inclusief btw voor zendingen naar België, voor verzendingen naar Nederland rekenen wij €6,50 inclusief btw. Bestellingen vanaf €50 inclusief btw worden gratis verzonden naar België en Nederland.

Bestellingen worden in de meeste gevallen bezorgd tussen de 1 tot 4 werkdagen. Producten in voorraad worden zo snel mogelijk verzonden. Indien de klant eveneens producten heeft besteld met een iets langere levertijd dan worden deze kosteloos achteraf verzonden. Wij leveren bestellingen dus uit in deelleveringen. Het zou kunnen dat door de aard van de levering (gewicht, afmetingen,…) de levering wordt opgesplitst in meerdere pakketten. De leveringskost voor de Klant wijzigt hierdoor niet.

Indien het toch zou voorkomen dat een product niet leverbaar is binnen de 5 werkdagen dan brengen wij de klant daar steeds van op de hoogte via mail. De klant heeft dan de keuze om te wachten op het product of om de bestelling van dit product kosteloos te annuleren. De annulering is enkel van toepassing op het product dat niet leverbaar is.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant ten laatste geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Voor maatwerk en speciale bestellingen kan een langere levertermijn van toepassing zijn. Dit wordt steeds op voorhand aan de klant gemeld.

De goederen worden pas gemaakt en/of verzonden nadat de betaling op onze rekening is gekomen.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan INNOVATIS.

Wij vragen ook steeds om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal (of het poststuk en de envelop) te bezorgen via mail zodanig dat wij dit kunnen doorgeven aan onze bezorger.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door INNOVATIS is gemaakt.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van INNOVATIS.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van INNOVATIS te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij INNOVATIS.

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant INNOVATIS, Hollandstraat 77 – 2220 Heist-op-den-Berg, +32 465 000 886, klantenservice@innovatis.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij sturen de Klant dan een retourbevestiging. Deze retourbevestiging dient bijgevoegd te worden bij het terug te zenden pakket om een correcte afhandeling te kunnen verzekeren.

De Klant kan eventueel ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, onderaan bijgevoegd of eventueel downloaden op onze site bij “Retourneren”, maar is hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan INNOVATIS heeft meegedeeld, terugzenden aan INNOVATIS, Hollandstraat 77 – 2220 Heist-op-den-Berg. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.

INNOVATIS zal de kosten van het terugzenden van de goederen uiteraard voor haar rekening nemen indien het geleverde goed defect of beschadigd was bij levering, of indien het een foutief geleverd goed betreft. De klant dient ons in dit geval ook te contacteren, dan zorgt INNOVATIS voor een retourlink en verzendetiket dat reeds betaald is. De klant kan het pakket dan naar een postpunt (kijk goed op het etiket dat het postpunt geschikt is voor de vervoerder dat op het etiket staat) brengen om terug te zenden. Indien dit niet helemaal duidelijk is kan de Klant steeds onze klantenservice contacteren. Wij helpen de Klant dan een geschikt postpunt te vinden.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant. De kosten worden geraamd op een maximum van ongeveer € 15,10 incl.btw met Bpost per pakket tussen 10kg en 30kg. Actuele prijzen zijn te vinden op https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/tarieven-opzoeken-particulieren. De Klant is vrij om zelf een transporteur of verzendbedrijf te kiezen.

De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt INNOVATIS zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht. Dit wordt verrekend met het terug te betalen bedrag. Om de originele verpakking niet te beschadigen, raden wij ten zeerste aan om het pakket goed te verpakken/beschermen.

Als de Klant heeft verzocht om de verrichting van diensten te laten beginnen tijdens de herroepingstermijn, betaalt de Klant een bedrag dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat hij ons ervan in kennis heeft gesteld dat hij de overeenkomst herroept reeds geleverd is, vergeleken met de volledige uitvoering van de overeenkomst.

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal INNOVATIS alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat INNOVATIS op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan INNOVATIS wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen en gecontroleerd.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door INNOVATIS geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

INNOVATIS betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  • verven die op kleur zijn gemengd.
  • dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst.
  • de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
  • overeenkomsten waarbij de Klant INNOVATIS specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende diensten, herstellingen of onderhoud te verrichten.
  • producten die speciaal op maat gemaakt werden voor de Klant.
 

Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de INNOVATIS klantenservice en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan INNOVATIS.

Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant INNOVATIS zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.

Artikel 9: Klantendienst

De klantendienst van INNOVATIS is bereikbaar op het telefoonnummer +32 465 000 886, via chat,

e-mail op klantenservice@innovatis.be of per post op het volgende adres INNOVATIS bv, Hollandstraat 77, 2220 Heist-op-den-Berg. Eventuele klachten kunnen ook hieraan gericht worden. Elke klacht/probleem zal individueel behandeld worden om een gepaste oplossing te kunnen bieden.

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover INNOVATIS beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.

Onverminderd het voorgaande behoudt INNOVATIS zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 11: Privacy

Wij verwijzen u graag naar ons privacybeleid via deze link https://www.innovatis-shop.be/privacybeleid/

Indien u vragen heeft over deze privacy statement, kunt u ons contacteren op klantenservice@innovatis.be

Artikel 12: Gebruik van cookies

Wij verwijzen u graag naar onze cookieverklaring via deze link https://www.innovatis-shop.be/cookieverklaring/

Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. De klant geeft hiervoor zijn akkoord in het pop-up scherm.

Artikel 13: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door INNOVATIS om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 14: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van INNOVATIS. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

Artikel 15: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
INNOVATIS heeft het Reglement van het UNIZO e-commerce label onderschreven. Een kopie van dit Reglement en de toegang tot de klachtenprocedure van UNIZO is beschikbaar via https://www.unizo.be/uw-webshop-juridisch-waterdicht-dankzij-het-unizo-e-commercelabel.

Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.

De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform om geschillen buiten de rechtbank op te lossen (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

INNOVATIS heeft het Reglement van het UNIZO e-commerce label onderschreven.

Dit reglement is beschikbaar op https://www.unizo.be/uw-webshop-juridisch-waterdicht-dankzij-het-unizo-e-commercelabel waar u ook terecht kan om klachten of geschillen buitengerechtelijk te regelen via de klachtenprocedure van UNIZO.

Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping

Beste Klant,dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Aan: INNOVATIS bv

Hollandstraat 77

2220 Heist-op-den-Berg

België

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

Naam/Namen consument(en) :

Adres consument(en) :

Handtekening van consument(en) [alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]:

Datum :

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Download hier het document “algemene voorwaarden” als pdf

Email
Print